برگزاری جشنواره ملی دوسالانه علمی فرهنگی حلقه - فرصتها و تهدیدهای ازدواج دانشجویی
بسمه تعالی
جشنواره دو سالانه علمی فرهنگی حلقه (فرصتها و تهدیدهای ازدواج دانشجویی)
مقدمه :
مقوله ازدواج از مهمترین دغدغه های قشر جوان ، خصوصا دانشجو است . دانشجویان با توجه به غرایض و لزوم سنی تشکیل خانواده همواره راههای متفاوتی را در پیش روی خود خواهند داشت . مسئله فرصتها و تهدیدهای ازدواج دانشجویی از جمله رویکردهای معاونت فرهنگی واحد استان گیلان در سال 1392 بود که با استقبال کم نظیر دانشجویان علاقمند مواجه گردید .
متاسفانه برنامه های مرتبط با ازدواج دانشجویی طی سالیان اخیر ، با چاشنی مراسم نمادین ازدواج تعدادی دانشجو در دانشگاهها اجرا می شد ، بدون آنکه چگونگی پیوند ، مقتضیات و شرایط آن مورد توجه قرار گیرد.
در این جشنواره که بصورت کشوری برگزار خواهد گردید ، زوجین دانشجوی نخبه ، دارای رتبه های علمی فرهنگی هنری اجتماعی که ازدواج خود را بصورت آسان و با مهریه اندک و ... برگزار نموده اند ، جهت بستر سازی جهت ارتقاء فرهنگ ازدواج دانشجویی آسان مورد توجه قرار می گیرند.
 
جشنواره شامل بخش های دانشجویی و آزاد می باشد.
مراحل اجرایی جشنواره به شرح ذیل است :
1-بستر سازی جهت ارتقاء فرهنگ ازدواج دانشجویی آسان و پایدار
2-شروع بکار رسمی دبیرخانه جشنواره ملی فرصتها و تهدیدهای ازدواج دانشجویی و تشکیل کارگروه علمی شامل اساتید و پژوهشگران حوزه آسیبهای اجتماعی و خانواده و مشاورین ازدواج و تعیین معیارها و شاخصهای زوجهای موفق ازدواج دانشجویی
3-تعیین زمان دقیق مراسم اختتامیه و تبلیغات چاپی ، رسانه ای و مجازی
4-دریافت آثار مرتبط با محورهای دو سالانه و معرفی آثار برتر توسط کارگروه داوری
5-درصورت تامین بودجه برگزاری کارگاههای آموزشی تهدید و فرصت ازدواج دانشجویی در واحدها بصورت پایلوت و تشکیل مراکز مشاوره ازدواج دانشجویی در واحدها و مراکز دانشگاهی
6-حمایت از پایان نامه های دانشجویی با موضوع جشنواره
7-برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره با حضور نفرات برگزیده واحدها و ارائه هدیه به آنان
8- ایجاد کارگاه با موضوع جشنواره در جلسه اختتامیه و ارائه گواهینامه به حاضران
 
محورهای جشنواره :
مقاله خاطره نویسی پایان نامه های دانشجویی-فضای مجازی (وبلاگ نویسی)
 
موضوع آثار:  محیط زیست - آزاد
قالب آثار:   کاریکاتور
مهلت ارسال آثار : 16اسفندماه 1393
ضوابط جشنواره :
مقاله:
کلیه آثار به صورت تایپ شده حداقل در پنج صفحه باشند. مشخصات کامل نویسنده مقاله ذکر شود. مقالات ارسالی نباید به طور همزمان برای سایر همایشها ارسال شده یا در مجلات به چاپ رسیده باشند.
خاطره نویسی:
خاطره نویسی به زبان ساده و گویا مکتوب شده و بیشتر مربوط به موضوع همایش باشد. خاطرات ارسالی می توانند حداکثر در سه صفحه A4 در نرم افزار word و با اندازه قلم (فونت) 12 با نام گذاری فایل ها به نویسنده ذخیره شده باشند.
پایان نامه های دانشجویی:
شرایط شرکت در فراخوان شامل دفاع از پایان نامه در سال های 90 الی 93 و ارائه گواهی از دانشگاه محل تحصیل مبنی بر تایید تاریخ دفاع و نمره پایان نامه ، ارسال یک نسخه از پایان نامه و یک حلقه لوح فشرده در قالب pdf حداکثر تا اول بهمن 1393 به دبیرخانه جشنواره.
فضای مجازی(وبلاگ نویسی):
اثر و اجزاء به کار رفته در وبلاک ، مغایر قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران نباشد. وبلاگ های شرکت کننده می توانند بصورت گروهی و یا انفرادی در جشنواره حضور یابند.قرار دادن لوگوی جشنواره در بخش مناسبی از وبلاگ الزامی می باشد.ارسال آثار به منزله پذیرفتن ضوابط جشنواره است.آثار تولید شده سنوات قبل یا کپی برداری در ساخت وبلاگ یا محتوی ارزیابی نشده و قابل قبول نیستند.         
نشانی ارسال آثار:رشت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد گیلان 
Farhangi@gilan.acecr.ir
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر